Wedstrijdverslagen

G-voetbal toernooi van FC Ommen 2024

Bekijk alle foto's ook op gruble.smugmug.com

Een zaterdag met een wisselend weertype was het decor van het jaarlijkse G-voetbal toernooi van FC Ommen. De 9e editie alweer vanaf de oprichting in 2011 onder de vlag van OVC’21 en OZC.

De stabiele groep van begeleiders had in de aanloop alles keurig geregeld.  Het weer, waar wij gelukkig geen invloed op hebben, zorgde voor een klein smetje op de dag; liever een stralende zon en  een temperatuur boven de 20 graden. Het is wat het is. Uiteindelijk ging iedereen tevreden huiswaarts.

Het toernooi zelf.  Na de opening door Henk Smit van Flater Eten en Drinken, tevens  onze hoofdsponsor vanaf de oprichting, en onze eigen voorzitter Hugo Janse streden er 8 teams om de wisselbeker (kopie van de wereldbeker). Nadat de poulewedstrijden waren afgewerkt, werd  er gestreden  om de plaatsen 1 tot en met 8.  De wedstrijden werden geleid  door Age Koster, Matthijs Pasman, Henk Pasman en, Cor Coenen,

De afgelopen 2 edities ging DVC Dedemsvaart met de titel aan de haal. Winst in 2024 zou betekenen dat de wisselbeker definitief naar de prijzenkast van de spelers uut de Voart zou verhuizen. Na de poulewedstrijden bleek echter dat DVC zou strijden om plek 3 en 4. De finale werd een prooi voor de teams van FC Dalfsen en Excelsior ’31.

FC Dalfsen, dat met een zeer jeugdig team was  afgereisd naar Ommen, had in het voortraject al aangeven ook spelers van andere teams nodig te hebben om alle wedstrijden te kunnen volbrengen. FC Ommen en DVC Dedemsvaart deden dit graag.  Meedoen is belangrijker dan winnen. Deze krachtimpuls leidde tot 3 overwinningen in de poulefase en dus voor het eerst een finaleplaats voor onze buren uit het Vechtdal.

Wederom werd het team verstrekt met enkele gastspelers. In de finale tegen Excelsior ’31 trok FC Dalfsen de lijn door en sleepte de winst over de eindstreep door strafschoppen. Een mooie winnaar waarbij eigenlijk alle teams die spelers hebben geleverd zich een beetje winnaar mogen noemen. Tijdens de pauzemomenten gedurende het toernooi werd het penalty schieten afgewerkt op keeper Jesper Peul. Hier ging uiteindelijk de winst naar FC Ommen.

Dankzij de weergoden werd de prijsuitreiking verplaatst naar ons clubhuis Weerkomm’n.  Het was volle bak en onder luid gejuich van alle aanwezigen mochten de teams op het podium de medailles en schaal in ontvangst nemen. Zoals gezegd mocht uiteindelijk FC Dalfsen onze mooie sportpark Westbroek verlaten met de wereldcup in de tas.

Eindstand van het toernooi:

1. FC Dalfsen
  2. Excelsior ‘31
  3. DVC Dedemsvaart
  4. SV Raalte
  5. FC Ommen
  6. DES Nijverdal
  7. Twente Trots Team
Zaterdag 20 april was er weer het Flater G Voetbal toernooi
Verslag van Gerben Koppelman

Teams deze dag waren SV Raalte en SV Gramsbergen en Des Nijverdal en Excelsior 31 en DVC Dedemsvaart en twentse Trost team en FC dalfsen en FC Ommen

FC Ommen verloor 2 wedstrijden van Excelsior en DVC Dedemsvaarts en won van Sv Gramsbergen

om de 5e en 6e plaats won FC ommen van Des Nijverdal

De Kampioen van Deze Middag was het G Voetbal Team van FC Dalfsen

en de Penaltybokaal werd gewonnen door FC Ommen
.

Brons voor G-voetballers FC Ommen

Het G Voetbalteam had op zaterdag 22 oktober een toernooi bij excelsior 31 in Rijssen
Teams op dit toernooi waren Excelsior 31 en Twenterand dos37-Deto en Des Nijverdal en SV Twello en SV Urk en Juventa en Team 90
en natuurlijk Fc Ommen
Wij zaten bij Twenterand en Juventa en Team 90 in de poule.
Tegen Team Twenterand werd met 4 -1 verloren Twenterand een goed team wat ook Competitie voetbalt.
Tegen Juventa werd met 5 - 1 gewonnen en tegen Team 90 werd er 2 - 1 gewonnen
Om de 3e en 4e plaats moest FC Ommen Tegen Des Nijverdal. Deze wedstrijd werd met 2 - 1 gewonnen zo werd ommen 3e.

Alle Supporters bedankt voor het aanmoedigen

G Voetbal ommen traint elke Donderdag 18;30 tot 20;00 op veld 3 (kunstgras)
Wil je een keer meetrainen of kijken, iedereen is welkom.

10 september 2022 G-voetballers FC Ommen net naast het podium op eigen toernooi

Zaterdag 10 september stond eindelijk het fc ommen G Voetbal toernooi gepland na 2 jaar corona kon dit niet gehouden worden Teams dit jaar waren Excelsior 31  Des Nijverdal SV Twello en 2 nieuwe teams DVC Dedemsvaart en FC Dalfsen ' s morgens was er eerst een rond rit in cabrios door Den Ham en Dalfsen met als rustpunt de Barones in Dalfsen koffie met wat lekkers. hierna ging de rit weer naar Ommen waar FC Ommen  in de poule zat met Excelsior en DVC Dedensvaart tegen Excelsior werd 1x gelijk  gespeeld en 1x gewonnen tegen DVC Dedemsvaart werd 2x verloren DVC is een sterk en goed team FC Ommen mocht voor de 3e en 4e plaats tegen Twello spelen. helaas werd deze ook verloren en werd Ommen 4e 1e DVC Dedemsvaart 2e Des Nijverdal 3e Twello 4e FC Ommen 5e FC Dalfsen Allen bedankt voor het aanmoedigen en hopelijk tot volgendjaar of bij een ander Toernooi

12 mei 2022 G-Voetbal - Veteranen
Donderdag 12 mei hebben de G Voetbal en de Veteranen samen een wedstrijd gespeeld. De 1e helft was de G Voetbal tegen de Veterinnen. Dit eindigde in een 2-2 en namens G Voetbal scoorden Gerco en Sem

de 2e helft was een mix waarbij team oranje uiteindelijk gewonnen heeft. De veteranen trainen elke donderdag en elke zondag en de G Voetbal traint elka donderdag.
Supporters, allen bedankt voor het aanmoedigen.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!